nedelja, 22. maj 2016

Teden Božje Besede 22. 5.–29. 5. 2016

Sveta Trojica Jn 16,12-15 

Z maše NSZ, foto; JoPl
Janezov evangelij z opisovanjem zadnje večerje osvetljuje tudi probleme, ki so nastali v prvih krščanskih skupnostih. Jezus je odšel v nebo. Jezusova dolga odsotnost je postajala za vse vedno večje breme. Tem so se pridružili problemi, ki jih je prinašalo nerazumevanje in zaničevanje drugih ljudi. Jezusovo odsotnost so lahko osmislili le v luči njegove obljube, da bo k njim ta čas prišel Duh resnice. Za besedo »Duh« so v grščini uporabljali besedo »Paraklet«. Slovensko ta beseda pomeni tudi »odvetnik«, »advokat« ali zagovornik. Jezus bo svoji krščanski skupnosti preskrbel advokata, zagovornika, ki jo bo branil pred obtožbami tistih, ki Jezusa ne marajo. V vsakem obdobju bo veliko sovražno razpoloženih do Cerkve, ne da bi sami vedeli zakaj.
On bo ves svet vodil k Resnici. To je eden od osrednjih pojmov v Janezovi teologiji. Božji Duh bo človeka privedel do globljih odnosov z Jezusom. Kar je slišal, to bo posredoval naprej. Duh ima tako služeči ali diakonijski značaj. Ker je Jezus sebe opredelil kot resnico, ima v Janezovem evangeliju resnica prvenstveno osebnostni značaj.
Dojeti jo je mogoče le v neposredni povezavi z Jezusom Kristusom. Ker oznanja prihodnje reči, ima tudi preroški značaj. Ne gre za svetno človeško dogajanje, ampak za prihodnje odrešenjsko. Duh tako oznanja Jezusa in Očeta, prerokuje, posluša in je kažipot k resnici. Te naloge vrši Božji Duh v času Jezusove odsotnosti. On zagotavlja povezanost vsega Jezusovega delovanja z vsem, kar prinaša odrešenje. Paraklet je most, ki omogoča življenje v Cerkvi.
Duh ni v praznem prostoru, ampak je sredi odrešenjskega dogajanja, v nenehni povezanosti z Očetom in Sinom. Časti Sina in vodi vse k njemu ter to tudi oznanja svetu. Ker sta Oče in Sin eno, oznanja vsem tudi Očeta. Janezov evangelij navaja imena treh Božjih oseb: Očeta, Sina in Svetega Duha, vendar še ne pozna današnjega nauka o troedinem Bogu, zato o medsebojnih razmerjih med Božjimi osebami ni veliko napisanega. V središču poslovilnega govora je misel, da je Sveti Duh odvetnik, ki pomaga občestvu pri obstoju in oživlja vso Jezusovo Cerkev. Cerkvi je potrebna Božja pomoč, da more vsaj nekoliko dojeti vso Jezusovo resničnost. Cerkev je ves čas na poti iskanja svoje prave podobe. To najde le, če zaupamo v delovanje Božjega Duha in z njim plodno sodelujemo.
dr. Peter Kvaternik

Župnikova beseda 

Z maše ob dnevu SV, foto: Peter
Sestre in bratje! Vstopamo v trenutke sodobnosti … Te dni sem z mislijo na to, kaj naj napišem v svoji besedi, na slovenski komercialni televiziji videl prispevek o samskih (ne vem, kakšen naslov je imela oddaja). Zaznal pa sem vsaj zame presenetljivo misel, ki sem jo razumel nekako takole: samskost in razvezanost sta z vidika potrošništva zelo koristni … Samski namreč porabi v povprečju več električne energije kot posameznik v (družinski) skupnosti, zapravi več denarja za … R
eklama za samskost ali reklama za večjo potrošnjo, ki naj bi posledično prinašala blaginjo vsem?! Ne vem, ne upam izreči svojega zaključka, sodbe o tej temi … Kakor je rekel sveti Pavel: »Nismo sami po sebi zmožni, da bi – kakor sami od sebe – o čem sodili« (2 Kor 3,5). Vemo, kaj Jezus (prim. Mt 19,12) in Pavel pravita o samskosti, razlogih za samskost, zakonu, odnosih v družini in zakonu (prim. 1 Kor 7).
In vemo, da jedro krščanskega pojmovanja samskosti, družinskega življenja in zakona ne more biti preračunavanje, kako biti dober (beri: velik) potrošnik, ampak da je razlog tako za samskost kot za zakon (družino) (D)drugi, torej sposobnost preseganja preračunljivosti v odnosih, ko se nekdo sprašuje o denarju in kaj mu koristi; sposobnost (ki je znamenje obdarjenosti) preseči preračunljivost in koristolovskost z zastonjsko in neujeto ljubeznijo, v kateri se človek dotika Njega, ki je Ljubezen: »Ljubimo se med seboj, ker je ljubezen od Boga in ker je vsak, ki ljubi, iz Boga rojen in Boga pozna.
Kdor ne ljubi, Boga ni spoznal, kajti Bog je ljubezen. Božja ljubezen do nas pa se je razodela v tem, da je Bog poslal na svet svojega edinorojenega Sina, da bi živeli po njem« (1 Jn 4,7-9). Kdor ne troši ali kdor ne ljubi? Kaj nas dela ljudi, če ne ljubezen. Če bi ljubezni ne imel(i), mi (nam) »nič ne koristi« ( 1 Kor 13,3). V veri vemo zagotovo tudi to, da je naš Bog eden in da se nam razodeva v treh osebah, kot Oče, Sin in Sveti Duh. Bog je ljubezen …Lepo nedeljo Svete Trojice in blagoslovljen teden vam želim.
Jože Plut

Oznanila 

  • Oznanila Nedelja, 22. 5.: SVETA TROJICA. Prg 8,22-31; Rim 5,1-5; Jn 16,12-15. 
    Z maše NSZ, foto; JoPl
  • Ponedeljek, 23. 5.: sv. Servul (Socerb) Tržaški, mučenec. 1 Pt 1,3-9; Mr 10,17-27. 
  • Torek, 24. 5.: MARIJA, POMOČNICA KRISTJANOV – MARIJA POMAGAJ. Raz 12,1-3a.7-12a.17; Gal 4,4-7; Jn 2,1-11. 
  • Sreda, 25. 5.: sv. Beda Častitljivi, duhovnik, cerkveni učitelj. Pt 1,18-25; Mr 10,32-45.
  • Četrtek, 26. 5.: SVETO REŠNJETELO IN KRI. 1 Mz 14,18-20; 1 Kor 11,23-26; Lk 9,11b-17. 
  • Petek, 27. 5.: bl. Alojzij Grozde, mučenec. 1 Pt 4,7-13; Mr 11,11-25. 
  • Sobota, 28. 5.: sv. German Pariški, škof. Jud 17,20b-25; Mr 11,27-33. 
  • Nedelja, 29. 5.: 9. NEDELJA MED LETOM -– sv. Maksim Emonski. 1 Kr 8,41-43; Gal 1,1-2.6-10; Lk 7,1-

Iz življenja župnije 

V ponedeljek, 9. maja, je bila ob dnevu Evrope večerna maša za Evropo, po njej pa še koncert orkestra Akademije Nova. V soboto, 14. maja, je bilo v stolnici romanje Nove slovenske zaveze, sveto mašo je daroval p. Franci Seničar. Popoldne pa so priromali iz župnije Črnomelj. V nedeljo, 15. maja, na binkošti, je sveto mašo ob 16. uri daroval nadškof Stanislav Zore, ob 18. uri pa škof Andrej Glavan (ob 25-letnici Slovenske vojske)

Dogodki pred nami

  • ŠMARNICE: Šmarnice so vsak dan ob 8.30 (o Tereziji Deteta Jezusa) in zvečer, ko so vključene v večerno mašo (o patru Piju). 
  • Ob nedeljah bodo »otroške šmarnice « vključene v mašo ob 10.30, redne pa v pobožnost ob 15.30. 
  • V ponedeljek bo ob 18.30 sveta maša za duše v vicah. 
  • V torek, 24. maja, na praznik Marije Pomagaj, gremo na župnijsko romanje na Brezje. Odhod s Streliške ulice ob 13. uri. 
  • V sredo, 25. maja, so ob 18. uri slovesne prve večernice praznika Svetega Rešnjega telesa in krvi. V četrtek, 26. maja, na praznik SVETEGAREŠNJEGA TELESA, so maše po nedeljskem redu. Večerno sveto mašo ob 18.30 daruje nadškof ZORE. 
  • V petek, 27. maja, je god bl. Alojzija Grozdeta, ob 15.00 je ura Božjega usmiljenja in sveta maša. Pomolimo ta dan malo več pred relikvijami blaženega Alojzija Grozdeta. 
  • V soboto, 28. maja, ob 10. uri bodo prišli romarji iz dekanije Ribnica. Sveto mašo bo zanje daroval nadškof Stanislav Zore. 
  • V nedeljo, 29. maja, na god. sv. Maksima Emonskega, so k sveti maši ob 16. uri povabljeni
    Sv. Maksim Emonski
    uporabniki FB in TW. Zanje bo ob 17. uri še predstavitev in ogled stolnice. Ker je na ta dan v stolnici tradicionalno češčenje Sv. Rešnjega telesa, ga bomo počastili tudi tokrat. V češčenje ga bomo izpostavili po sveti maši, ki se začne ob 12.30. Češčenje bomo zaključili s šmarnicami in litanijami ob 15.30. Informacije dobite tudi na spletnem naslovu http://stolnica.com/ 

Misel tedna 

Papež Frančišek: »Sveti Duh premika Cerkev; dela v Cerkvi, v naših srcih; iz vsakega kristjana naredi osebo, drugačno od drugih, a iz vseh skupaj dela enost.
On vodi naprej, na stežaj odpira vrata in te pošilja, da bi pričeval o Jezusu ... Toda mi v svojem življenju, v svojem srcu Svetega Duha zadržujemo kakor 'ujetnika razkošja': ne pustimo, da bi nas spodbujal, ne pustimo, da bi nas premaknil.« Vir: http://sl.radiovaticana.va/news/2016/05/09/

Ni komentarjev:

Objavite komentar